Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Szalejące wycieraczki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Szalejące wycieraczki

    Zamieszczone przez Purchawa
    Zamieszczone przez Yarek
    Ciekawe ile mam jeszcze czasu, zanim zacznie mi podbierać kluczyki do auta
    Pewnie nie wiele.
    Ja swojemu dla odwrocenia uwagi kupilem narazie zdalenie sterowane auto i lego technics.

    Trele morele, pewnie tata po domu samochodem śmiga i zastanawia się o co chodzi w punkcie 5 instrukcji składania Technics'ów :wink:

  • #2
    [O1] Szalejące wycieraczki

    Witam

    mam problem z wycieraczkami a mianowicie jak mają kaprys to po włączeniu ich nie zatrzymują się po chwili tylko wycierają i wycierają, aż w końcu zatrzymuję się na górze albo po środku szyby hm?

    gdzie szukać problemu ?

    Komentarz


    • #3
      masz uszkodzony przekaznik

      Komentarz


      • #4
        tak myślałem , bo słychać nawet jak "pyka" jak powinna się zatrzymać wycieraczka, a może już bez szukania po necie , powiecie mi jaki to numer przekaźnika jest odpowiedzialny za wycieraczki ? dzięki

        Komentarz


        • #5
          Poszło Ci na maila
          Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

          Piszę poprawnie po polsku.

          Komentarz


          • #6
            dalej nic nie mam na mailu

            Komentarz


            • #7
              Jeden mail już poszedł, drugi się ładuje... Spoko, to i tak szybciej niż pocztą polską....
              Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

              Piszę poprawnie po polsku.

              Komentarz


              • #8
                Miałem identyczny problem
                Podejrzenia padły na:
                1. przekaźnik
                2. zatarty mechanim wycieraczek
                3. silnik wycieraczek

                Po zabawie z czyszczeniem styków przekaźnika i wymianie mechanizmu wycieraczek u mnie trafioną pozycją był silnik wycieraczek. Niestety musiałem kupić nowy ponieważ nie dało sie rozebrać mechanizmy ponieważ jest nitowany. Niektórzy rozwiercają nity likwidują przyczynę nieprawidłowej pracy wycieraczek i stosują blachowkręty do przykręcenia obudowy. Wyczytałem na innych forach że powodem tego zachowania jest dostanie sie smaru na styki wewnatrz silniczka i dlatego jest takie dziwne zachowanie że wycieraczki czasami sie nie zatrzymają w prawidłwoej pozycji.
                Co do przekaźnika to proponuje pożyczyć i sprawdzić jego działanie bo nowy trochę kosztuje a z tego co pamietam ludzie pisali żeby zaminniki przekaźników omijac szerokim łukiem
                Pozdraiwam

                Komentarz


                • #9
                  dzielki wielkie za ksiązke na maila


                  ok popatrze jutro na te przekazniki bo dzis pada no i niedziela

                  Komentarz


                  • #10
                    mam problem z niewyłaczajacymi się wycieraczkami. czy ktoś wie jak dostać sie do przekaźnika wycieraczek?
                    marek

                    Komentarz


                    • #11
                      ja tez poprosze na maila smer,
                      Radio: C90r+XDP210EQ
                      Kable:Opt,Skyline,50 mm
                      Wzm:XES M1+FP 1.800
                      Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                      Komentarz


                      • #12
                        Własnie uporałem się z takim problemem. Śmierdząca sprawa. Oto co zrobiłem zgodnie z instrukcjami na forum:

                        1. czyszczenie mechanizmu - nic nie dało,
                        2. wymiana przekaźnika zespolonego 377 nic nie dało (nalezy zwrócic uwage jakie roku jest auto i na tablice przekaźników). Takie przekaźniki nowe to koło 120 zł trzeba dać..drogo.
                        3. silniczek.. NIESTETY BYŁ DO WYAMIANY. Na ebay 26 funtów z przesyłka - wiec wyszlo mnie to stosunkowo tanio - taniej niz przekaźnik

                        Polecam uzytkownika: stephenj65 - z angielskiego ebayu. Nowe, tanie, na gwarancji i nawet mozna zwrócić.

                        chciałbym zwrócic jeszcze uwage na jedną rzecz. Kiedy zdejmie sie te owiewkę z przedniej szyby, z miejsca gdzie jest mechanizm wycieraczek, można zobacztc czarne pudełka z mnostwem podlaczonych kabli, w mojej skodzie nie trzymaja uszczelki przy owiewce, trzeba oto dbac, ostatnio jak po deszczu sciagnalem owiewke to byl tam jakis litr wody...z tego co wiem to w wodzie odpuszcza nieco masa na kablach i to moze byc również powód, że ni mozna wyłączyć wycieraczek..

                        Komentarz


                        • #13
                          To że stała woda to może być wina zapchanego otworu odpływowego przy nadkolu.
                          obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
                          wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

                          Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

                          Komentarz


                          • #14
                            wyczyscilem w srodku silniczek wycieraczek na razie jest ok
                            pojezdze i zobacze mysle, ze bedzie ok , roboty na ok. 1,5h
                            Radio: C90r+XDP210EQ
                            Kable:Opt,Skyline,50 mm
                            Wzm:XES M1+FP 1.800
                            Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez makfloorball

                              Polecam uzytkownika: stephenj65 - z angielskiego ebayu. Nowe, tanie, na gwarancji i nawet mozna zwrócić. .
                              podziękował

                              Zamieszczone przez makfloorball
                              chciałbym zwrócic jeszcze uwage na jedną rzecz. Kiedy zdejmie sie te owiewkę z przedniej szyby, z miejsca gdzie jest mechanizm wycieraczek, można zobacztc czarne pudełka z mnostwem podlaczonych kabli, w mojej skodzie nie trzymaja uszczelki przy owiewce, trzeba oto dbac, ostatnio jak po deszczu sciagnalem owiewke to byl tam jakis litr wody...z tego co wiem to w wodzie odpuszcza nieco masa na kablach i to moze byc również powód, że ni mozna wyłączyć wycieraczek..
                              u mnie też owiewka po stronie szyby też nie jest zbytnio szczelna [jakiś mistrz tak ustawił wycieraczki, że sobie jeździły po tym plastiku]
                              otwory odpływowe miałem zapchane kitem z wilgotnych liści, ziemii i co tam jeszcze.... warto sprawdzić..
                              skoda
                              fuckyeah!

                              Komentarz


                              • #16
                                Ok, dziekie, sprawdze te otwory, mialem juz to zrobic ale brak czasu.

                                ziutsane, czy kontaktowales sie ze mna na PW? dostalem Twoja wiadomosc, odpisalem dwa razy, ale ciagle mam tego e-maila w "do wyslania", doszlo to do Kolegi?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Prosił bym też o podanie numeru przekażnika ktory jest za to odpowiedzialny
                                  Wszędzie dobrze, ale w Octavii Najlepiej !

                                  Skoda Octavia Combi 2000 r. 1.9 TDI ... km

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Jeżeli przekaźnik pyka, to wg mnie nie jest wina po jego stronie. W mojej skodzie pykał i po czyszczeniu silniczka wycieraczek (wytarcie magnesów stojana z syfu, przeczyszczenie styków i uszczelnienie), problem z wariującymi wycieraczkami zniknął. Od 3 miesięcy cieszę się zdyscyplinowaną ich pracą. A poprzednio im wyższa wilgotność powietrza tym trudniej było zatrzymać wycieraczki.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Witam wszystkich,

                                      Mam dokładnie ten sam problem. Pojawił się jakieś 3-4 lata temu. Wymieniłem silnik (udało mi się kupić prawie nowy), przy okazji czyszczenie styków przekaźników, sprzątane w podszybiu. Niedługo potem padła przekładnia wycieraczek - poszła do regeneracji, przy okazji sprzątanie i czyszczenie. Przez jakiś rok było OK.
                                      Potem sporadycznie pojawiały się problemy z "szalejącymi wycieraczkami", teraz tragedia. Ilość tych "incydentów" oczywiście wprost proporcjonalna do wilgotności powietrza.
                                      Aprpos przekaźników - ten od wycieraczek jest gdzieś osobno, czy to któryś z tych pod kierownicą? Chyba tylko to mi zostało...
                                      11 lat z Octavką...

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Szalające wycieraczki i spruskiwacze reflektorów

                                        Witam.
                                        Mam podobny problem z wycieraczkami. Co raz częściej włączają i pracują sobie jak chcą i kiedy chcą, dodatkowo jeszcze spryskiwacze reflektorów idą w ślady wycieraczek. Na razie rozebrałem tylną wycieraczkę. W mechanizimie zgromadziła się woda/płyn - wygląda na to że na połączeniu króciec/pokrywa mechanizmu gdzie znajduje się plastik cieknie. Było tak mokro, że woda szła aż po kablach. Wysuszyłem to wszystko przesmarowałem na nowo i wycieraczki dalej pracują kiedy chcą. Jak sprawdzałem napięcię to na jednym przewodzie po przełączeniu kluczyka w stacyjce cały czas jest prąd. Nie wiem czy tak powinno być, nie wydaje mi się. Do przednich wycieraczek jeszcze się nie dobierałem. Czy ktoś wie, na których kablach powinno być napięcie i kiedy? Przekaźniki sprawdzałem i wyglądają na sprawne. Mam podejrzenia, że dźwignia przy kierownicy psuje całą sprawę ale pewności nie mam. Jakieś sugestie jak się zabrać to tego problemu?Czy VAG coś podpowie? Jeśli tak to w jakich ustwieniach szukać błędów?
                                        Pozdrawiam

                                        [ Dodano: Wto 04 Gru, 12 20:45 ]
                                        Witam,
                                        podzielę się jedną z nielicznych dobrych wiadomości odnośnie mojego autka. W końcu udało mi się opanować sytuację z szalejącymi wycieraczkami. Winowajcą okazał się silniczek wycieraczki tylnej szyby. Podejrzewam, że przez cieknący króciec woda dostawała się na mechanizm i silniczek co w końcu spowodowało, że zaczął on się zacierać/robić zwarcie. Doszło do tego, że wycieraczka tylna stawała w połowie szyby i ani drgneła jednak silniczek wciąż pobierał prąd i bardzo silnie się nagrzewał. To z kolei powodowało (tak myślę), że przekaźnik też się nagrzewał i wtedy zaczynały się cuda z przednimi wycieraczkami i spryskiwaczami świateł. Silniczek podmieniłem na dawcę z Seata Leon'a i wszelkie problemy ustały . Jedyny mankament jest taki, że pomimo tego, że silniczki wydają się identyczne różnią się sposobem podawania wody. W ORI woda podawana jest wężykiem na pióro wycieraczki a w Leonie (Fabii, Golfie) dysza wychodzi prosto z króćca. Mały szczegół ale powoduje, że należało by zmienić "kapturek", który przykrywa stożek z wieloklinem. Niewiedzieć też czemu po założeniu dawcy i przykręceniu ORI ramienia, pióro wycieraczki zaczało zachodzić aż na klapę bagażnika (wychodzi poza obrys szyby). I nie da się tego wyregulować za bardzo. Może ktoś podpowie od czego założyć nowe ramię wraz z kapturkiem tak aby nie zachodziło na bagażnik i żeby dysza nie była zakrywana w czasie ruchu wycieraczki?
                                        PS: czy podkładka (gruba czarna plastikowa) służy do regulacji kąta położenia stożka z wieloklinem i czy w ten sposób można wyregulować to, że ramię nie będzie schodzić aż na bagażnik?

                                        Pozdrawiam
                                        powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Witajcie
                                          i mnie dopadl podobny problem. Jedynie czego nie doczytalem, czy wycieraczki szaleja Wam na wszystkich biegach czy tylko na pozycji 0?
                                          U mnie wyglada to tak, ze na wszystich biegach dziala dobrze, regulacja predkosci tez dziala. Problem zaczyna sie gdy probuje je wylaczyc. Za bardzo nie chca sluchac i dalej sie bujaja. Czasem sie zatrzymaja poprawnie, a czasem w polowie szyby. Jak wlacze 1 machniecie to zas szaleja. Jesli w tym czasie wrzuce na regulowana predkosc to sie sluchaja i zwalniaja, jak przelacze na szybsze albo najszybsze to rowniez robia co im sie kaze, ale wylaczyc sie nie da. Czasem odpala sie samochod i same sie wlaczaja. Czy to nie bedzie problem ze stykiem w manetce? Jesli to bylby silnik albo przekaznik, to mysle ze na wszystkich biegach bylby problem. Co myslicie?
                                          Moje foty
                                          Moja stronka
                                          Moje 4 kolka

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Witam-moja Octavka 1,9tdi-98r-300000-przejechane,wycieraczki szaleją,jak sie zrobi zimno i wilgotno,chciałbym sie dowiedzieć gdzie jest przekażnik od nich.Pozdrawiam-Janusz.

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X